Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ PILATES!!!

Ουσιαστικότερη μάθηση για τα παιδιά
Γνωρίζω ότι έχει ειπωθεί χιλιάδες φορές αυτό το ρητό και όμως είναι τόσο εύ-
στοχο. Η πνευματική κατάσταση του ανθρώπου δεν είναι άσχετη από τη σωμα-
τική του. Γεννιόμαστε για να ζούμε υγιείς και ευτυχισμένοι, αν ζούμε κατά φύσιν,
αν δηλαδή ικανοποιούμε σωστά όχι μόνο τις σωματικές αλλά και τις ψυχικές
μας ανάγκες. Το σώμα είναι το σπίτι όπου κατοικεί το πνεύμα, δεν μπορεί όμως
να είναι ένα τυχαίο σπίτι, αλλά ένα σπίτι με γερά θεμέλια.
Η άσκηση δεν ενδυναμώνει μόνο το σώμα μας, αλλά ανεβάζει τη διάθεσή μας, βελτιώνει το
γνωστικό μας επίπεδο και κατά συνέπεια την αντίληψή μας για τους κανόνες που διέπουν τη
γλώσσα. Για αυτό η άσκηση αποτελεί σημαντικό εργαλείο στη λογοθεραπεία.
Ο στόχος είναι να κάνουν τα παιδιά απλές και αργές ασκήσεις με έντονο το στοιχείο της δια-
σκέδασης.Μπορούμε μάλιστα να δώσουμε σε κάθε άσκηση ονόματα όπως «σκύλος», «ελέ-
φαντας» και «αγελάδα», κάνοντας τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία.Με αυτό
τον τρόπο, θα τα κινητοποιήσουμε και θα τονώσουμε την αυτοπεποίθηση τους, χωρίς ωστόσο
να υφίσταται ο παράγοντας του ανταγωνισμού.
Σκεφτείτε ότι πολλά παιδιά αναστατώ-
νονται όταν έρχονται αντιμέτωπα με αν-
ταγωνιστικά αθλήματα. Πολλές φορές
αποσύρονται κοινωνικά, γιατί θεωρούν
ότι οι γλωσσικές και κινητικές τους δε-
ξιότητες δεν είναι ανάλογες με εκείνες
των συνομηλίκων τους. Ένας απλός
συνδυασμός ασκήσεων και αναπνοών
ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό σύ-
στημα, υπεύθυνο για την εξοικονόμηση
και την αποθήκευση της ενέργειας. Οι
ασκήσεις αυτές δανείζονται πολλά  στοι-
χεία από τη γιόγκα όπως ο αργός ρυθ-
μός, η ισορροπία και η ενδυνάμωση. Αποτελούν το κινητικό διάλειμμα που έχουν ανάγκη τα
παιδιά και κυρίως αυτά που είναι νευρικά,υπερκινητικά, αγχώδη, επιθετικά και πολλές φορές
φοβισμένα.
Με απλές τεχνικές τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες αποκωδικοποίησης, να βελ-
τιώσουν την αντίληψη και την παραγωγή του λόγου, να αναπτύξουν τη λεπτή και την αδρή κι-
νητικότητα, αλλά και μια σειρά από συναισθήματα και ιδιότητες, όπως δημιουργικότητα,
ανεκτικότητα και διάθεση για επικοινωνία, αρχικά προς τους συνομηλίκους τους και αργότερα
προς το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ένα περιβάλλον
αποδοχής και αναγνώρισης για τον ίδιο τους τον εαυτό.
Διότι, όταν τα παιδιά μαθαίνουν να ζουν μέσα στην αποδοχή, τότε μαθαίνουν να αγαπούν και
παρόλο που αυτό μοιάζει ουτοπικό, με σύμμαχο την αγάπη όλα φαίνονται πιο εύκολα.
Της Χρυσάνθης Γκρέκου,
Λογοθεραπεύτριας, πτυχιούχου Σ.Ε.Υ.Π. Ιωαννίνων, e-mail: danza_xr@yahoo.gr

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ




                                                       «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου